***2
هدف اصلی:
بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر.
***3
•اهداف فرعی
تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر.
تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر
***4
v با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان چنین بیان کرد:
آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر مؤثر است.
آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر مؤثر است.
***5
متغیر مستقل: آموزش گروهی مهارت حل مسأله
متغیرهای وابسته:
عزت نفس
سازگاری اجتماعی
متغیرهای کنترل:
سن ( 25 – 19).
جنس ( دختر).
رشته تحصیلی ( علوم انسانی).
هوش
***7
روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی ساده است. به این صورت که ابتدا در بین دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی دانشگاه اصفهان با حدود سنی 25-19 سال، آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا اجرا شد و سپس از بین کسانی که در آزمون عزن نفس کوپر اسمیت نمره پایین تر از میانگین و در پرسشنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا کمترین نمره را کسب کردند بصورت تصادفی ساده 50 نفر انتخاب شدند. در این پژوهش پس از انتخاب تصادفی آزمودنی ها از جامعه آماری مورد مطالعه، آنها براساس متغیر مؤثر و مرتبط با پژوهش ( هوش)، با استفاده از آزمون ماتریس های پیشرونده ریون به دو گروه همتا (25 = 2n= 1n) تقسیم شدند. سپس با استفاده از روش قرعه یکی از دو گروه به عنوان گروه آزمایش (25=1n) و دیگری به عنوان گروه گواه (25=n )منظور شدند ( آرایش تصادفی).
***8
•ابزارهای اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات
در این پژوهش از آزمون عزت نفس کوپر اسمیت برای سنجش میزان عزت نفس، پرسشنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا برای سنجش سازگاری اجتماعی و آزمون ماتریس های پیشرونده ریون برای سنجش میزان هوش استفاده شده است